dimarts, 18 d’octubre del 2011

13 d’octubre de 2011

La sessió de dijous la vam dedicar al guió grupal de l'activitat: "Reflexionem sobre les TIC", on el meu grup s’havia de llegir l’article Formar lectores y autores en un mundo digital de Cuadernos de Pedagogía, de l’autora Juana Maria Sancho Gil.
Després de parlar amb el professor sobre aquest article, vaig aclarir alguns dubtes que tenia sobre el tema del qual parla. L’autora ens fa una visió del context en el qual estàvem abans i en la què estem ara en referència amb el món de les tecnologies quant a la educació. A més, l’autora proposa un repte fonamental que és formar als alumnes com a constructors i no com a simples lectors i, per últim, proposa quatre pautes per poder fer-ho: accés, anàlisi, avaluació i creació.
Després de llegir aquest article, he pensat en el que diu i penso que l’autora té molta raó i és important rumiar-ho i fer alguna cosa. Si ensenyem en una era on la tecnologia és a tots costats, hem de saber el que estem fent i com ho fem. Hem de saber transmetre els coneixements sobre les tecnologies adequadament, i per a això, les persones d’èpoques anteriors a les tecnologies modernes, han d’aprendre a formar part d’elles. S’ha de formar als alumnes i als professors per ser constructors de coneixement i no simples lectors. Han d’aprendre a formar part de les tecnologies i no veure-les com una cosa llunyana a ells.
M’ha agradat llegir el què opina aquesta dona i altres articles que he trobat. Espero que sigui útil per tothom. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada