divendres, 11 de novembre del 2011

10 de novembre del 2011

A la sessió d’avui, dijous, hem estat parlant sobre els diversos entorns virtuals i els mitjans per a l’ensenyament/aprenentatge. Com sabem, les tecnologies conegudes com TIC i TAC estan induint un accelerat procés de canvi socials en tots els àmbits de la vida: a les relacions socials, al món laboral i a l’educació. Quant a l’educació, podem observar que cada cop més s’utilitzen aquests entorns virtuals i mitjans tecnològics innovadors, als quals els infants s’adapten amb una rapidesa extraordinària.
Avui em pogut veure quina és la diferència entre els mitjans i els entorns virtuals, i què són cadascun d’aquests. Hem pogut observar que tots hem utilitzat alguna vegada la majoria de mitjans i entorns que s’han comentat a l’aula.
Com he comentat abans, cada cop més els infants utilitzen aquests entorns virtuals a l’escola i aprenen a fer ús de les tecnologies des de ben petits. Uns exemples dels entorns en referència amb l’educació infantil són els següents: moodle, eleven, blocs, diari del mestre, campus virtuals i entorn d’intercanvi, jclic i quaderns, wiki, xarxa social, àlbum de fotos de l’escola, contes virtuals, podcast, entre d’altres.
D’aquests que he esmentat, hem de triar quatre tipus i buscar-ne un exemple. Haurem de realitzar un comentari on expliquem si ens sembla adequat per utilitzar-lo a l’escola i si el milloraríem o canviaríem, i com ho faríem. Aquests comentaris els penjarem a un enllaç que ens proporciona el professor.
Com a conclusió d’aquesta sessió, crec que aquests entorns virtuals, en general, són molt útils per als nens i també per a les famílies, de manera que poden anar anotant i deixant constància de les coses que van treballant durant el curs i, a més a més, aprendre a utilitzar les noves tecnologies i incorporar-les a l’educació com una eina més. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada