diumenge, 25 de desembre del 2011

22 de desembre de 2011

La sessió de dijous, i última sessió abans de Nadal, van dedicar-la a les presentacions del treball sobre el coneixement i anàlisi d'un cicle d'Educació Infantil en relació a les TAC.
Per fer aquesta presentació, havíem d’anar a visitar una escola per tal de parlar amb algú que ens pogués explicar una mica la relació d’aquesta escolar amb les TIC, quant als contextos del centre en sí, d’una o més aules d’educació infantil i, si s’escau, de l’aula d’informàtica, i del professorat. Després, havíem d’analitzar la informació recollida de l’escola per a valorar els seus avantatges i els seus inconvenients quant a l’ús que fan de les noves tecnologies a les aules d’Educació Infantil.

El meu grup va analitzar un centre de Viladecans, el Sagrada Família. En aquest centre, com vam poder saber gràcies al que ens va explicar el professor d’informàtica, inverteixen bastant quant a les TIC i a poc a poc estan incorporant més tecnologies a les aules. No obstant això, tots els professors no n’estan d’acord amb l’ús de les TIC a les seves classes, com la pissarra digital, atès que pensen que els treu autoritat davant dels alumnes i volen continuar donant les classes com sempre. Tot i així, nosaltres considerem que les TIC són adequades sempre que s’utilitzin com a material per aprendre i de reforç a l’aula, de manera que els infants s’acostumen a les tecnologies que trobaran al seu entorn.
Després d’escoltar totes les presentacions, hem pogut veure que a moltes escoles ja s’incorporen des de fa anys les noves tecnologies i les utilitzen sovint. D’aquesta manera, els professors s’han d’anar renovant i aprenent més sobre aquest tipus de materials, per tal d’utilitzar-los adequadament a l’aula i que ajudin en l’aprenentatge dels infants. 


BONES FESTES!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada